ZENDINGEN & LEVERINGEN


Dit gedeelte is alleen gericht op de verzend- en leveringsmethoden en vervangt niet het raadplegen van de volledige algemene verkoopvoorwaarden en juridische kennisgevingen.



1. Definities

Onderstaande begrippen hebben in deze Algemene Voorwaarden de volgende betekenis:

"KLANT": verwijst naar de medecontractant van de VERKOPER, die garant staat voor de kwaliteit van de consument zoals gedefinieerd door de Franse wet en jurisprudentie. Als zodanig wordt uitdrukkelijk bepaald dat de KLANT buiten elke gebruikelijke of commerciële activiteit handelt.

"LEVERING": verwijst naar de eerste presentatie van de door de KLANT bestelde PRODUCTEN op het leveringsadres dat bij de bestelling is opgegeven.

"PRODUCTEN": verwijst naar alle producten die beschikbaar zijn op de SITE.

TERRITORY”: verwijst naar het vasteland van FRANKRIJK (exclusief DOM / TOM).



2. Verzending:

De PRODUCTVERZENDING-methoden worden hieronder gegeven en zijn toegankelijk in het gedeelte "Levering" onderaan elke pagina van de SITE via een hypertekstlink.

 

Tijd om te bezorgen

De deadlines voor het voorbereiden van een bestelling en het opstellen van de factuur, voordat de PRODUCTEN in voorraad worden verzonden, worden vermeld op de SITE. Bestellingen worden gemiddeld binnen 24 tot 48 uur verzonden, afhankelijk van de dag waarop de bestelling is geplaatst. Deze termijnen zijn exclusief weekends of feestdagen (zaterdag, zondag, feestdagen, feestdagen, uitzonderlijke sluitingen, 26 december en feestdagen op Goede Vrijdag in de Elzas Moezel) en onder voorbehoud van betaling van de volledige bestelling. Naast de levertijd staan ​​hieronder de levertijden vermeld.

In het geval dat, om technische of IT-redenen, het relaispunt van de vervoerder niet is gevalideerd door de KLANT op de WEBSITE, of voor enig ander computerprobleem dat wordt aangetroffen met de server van de vervoerder buiten de WEBSITE van de VERKOPER, zal de VERKOPER contact opnemen met de KLANT om bevestiging van het gewenste relaispunt te verkrijgen. Het pakket kan daarom pas worden verzonden nadat de KLANT is teruggekeerd.

Het ontbreken van validatie van een relaispunt resulteert in de standaardweergave van het factuuradres op de factuur van de KLANT, dit adres vormt op geen enkele manier een leveringsverplichting aan het factuuradres.

 

3. Levering

 

De methoden van LEVERING van PRODUCTEN worden hieronder gegeven en zijn toegankelijk in de sectie "Levering" onderaan elke pagina van de SITE via een hyperlink.

 

Bezorgingsvertraging

Tijdens het bestelproces geeft de VERKOPER aan de KLANT de mogelijke verzendtijden en formules voor de gekochte PRODUCTEN aan. Details van levertijden worden gedetailleerd op de SITE. Bij gebreke van indicatie of overeenstemming over de leveringsdatum, levert de VERKOPER het PRODUCT zonder onnodige vertraging en niet later dan dertig (30) dagen na het sluiten van het contract. (Artikel L.216-1 van de Consumentenwet).

 

De LEVERTIJD die op de SITE wordt aangegeven, is ongeveer 24:00 uur tot 48:00 uur voor Europees Frankrijk en komt bovenop de verzendtijd. Deze deadline is indicatief en drukt een GEMIDDELDE deadline voor een bestelling uit, deze deadline kan daarom mogelijk worden verlengd. De gezondheidscrisis van COVID19 is nog steeds aan de gang, vervoerders worden getroffen, levertijden kunnen langer zijn.

Voor bestellingen buiten het vasteland van Frankrijk en Corsica kan de tijd variëren, afhankelijk van het land van bestemming en de vervoerder.

LEVERINGSVOORWAARDEN

LEVERING gebeurt aan huis tegen handtekening of op een afhaalpunt afhankelijk van de beschikbare opties aangeboden door de VERKOPER en de keuze gemaakt door de KLANT op het moment van de bestelling.

In het geval van een zogenaamde "thuis"- of relaispuntlevering, wordt het pakket tegen ondertekening en op vertoon van een identiteitsbewijs bij de KLANT afgeleverd, volgens de AV van de vervoerder die van kracht zijn op het moment van de bestelling en de levering. In geval van afwezigheid zal een visitekaartje worden achtergelaten bij de KLANT, zodat hij zijn pakket kan ophalen op een door de vervoerder gekozen relaispunt.

 

Aandachtspunt Relais: de KLANT is verplicht om de leveringstijd van zijn pakket te controleren in het geval van levering aan een relaispunt. Een pakket is bijvoorbeeld maar 3 dagen beschikbaar in een CONSIGNE-relay.

In het geval van een levering op een afhaalpunt, als het pakket niet tijdig wordt opgehaald door de KLANT, of het nu zijn eigen toedoen is of niet, zal het pakket door de vervoerder worden teruggestuurd naar de VERKOPER. Na ontvangst wordt de bestelling terugbetaald aan de KLANT. Indien de KLANT zijn artikel(en) alsnog wenst te ontvangen, dient een nieuwe bestelling te worden geplaatst.

De KLANT is ook verplicht om een ​​relaispunt te kiezen dat beschikbaar is gesteld op de lijst van de servers van de vervoerders, en is niet bevoegd om een ​​"persoonlijk" relaispunt te kiezen. In het geval van een keuze voor een adres dat niet door de vervoerder is vermeld voor een relaispunt, valt dit onder een zogenaamde "thuis" levering en is de KLANT verplicht om dit type levering te selecteren.

Volgens de T & C's van de vervoerder die van toepassing zijn op alle LEVERINGEN, in het geval van een probleem met de toegankelijkheid of tijdelijke of definitieve beschikbaarheid (bijvoorbeeld afwezigheid), om welke reden dan ook, of het nu gaat om een ​​levering aan huis of in een relaispunt , zal een ander afleveradres worden gekozen door de vervoerder, dit kan een ander afleveradres zijn dat dicht bij het oorspronkelijke en beschikbaar is op het moment van aflevering, of het gebruikelijke postkantoor van de KLANT.

De VERKOPER kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor deze wijziging, die de verantwoordelijkheid is van de vervoerder, volgens zijn T & C's. De pakketten moeten door de KLANT worden afgehaald, ongeacht de plaats van levering, de VERKOPER zorgt niet voor het transportmiddel om er toegang toe te krijgen en is niet verantwoordelijk voor het terughalen van het pakket.

Opgelet: ter herinnering, de KLANT is verplicht om, in het geval van een levering aan huis, zijn contactgegevens strikt nauwkeurig op te geven (naam, postadres, e-mailadres, telefoon, enz.). Een huisadres moet een privéadres zijn, dat wil zeggen een adres van een persoon, eventueel een adres van een werkplek waar de KLANT rechtstreeks kan worden gecontacteerd, bereikbaar en bediend door de vervoerder. Op geen enkele manier is het gebruik van een postadres, een postagentschap of een ander adres dat niet in overeenstemming is met deze GTCS toegestaan.

In het geval van een retourzending van een pakket, wanneer de KLANT een onjuist, onvolledig, vals of niet-geautoriseerd adres heeft ingevoerd, zijn de kosten van het opnieuw verzenden van de bestelling, inclusief goederen, voor rekening van de KLANT in het geval dat hij verzoekt om opnieuw verzonden voordat de VERKOPER het geretourneerde pakket niet heeft terugbetaald. Als de bestelling al door de VERKOPER is terugbetaald, moet er een nieuwe bestelling worden gedaan. Als het pakket door de vervoerder als verloren wordt beschouwd vanwege het onjuiste adres dat door de KLANT is opgegeven, kan er geen restitutie en geen claim worden aangevraagd.

Leveringen gebeuren tegen handtekening aan huis, of op een afhaalpunt. De wijziging van deze leveringswijze door de KLANT impliceert zijn verantwoordelijkheid voor de correcte ontvangst van het pakket. Als de KLANT beslist om de vervoerder te machtigen om bijvoorbeeld rechtstreeks in de brievenbus af te leveren zonder handtekening, neemt de KLANT de verantwoordelijkheid op zich in geval van verlies van het pakket.

Bezorgzone

De aangeboden PRODUCTEN kunnen alleen in het GEBIED geleverd worden. Het is onmogelijk om een ​​bestelling te plaatsen voor een leveringsadres dat zich buiten dit GEBIED bevindt. De PRODUCTEN worden verzonden naar het (de) afleveradres(sen) dat de KLANT tijdens het bestelproces heeft aangegeven.

De VERKOPER kan echter een levering in de Europese Unie accepteren als deze aan de KLANT wordt voorgesteld tijdens de validatie van zijn winkelmandje met LEVERINGskosten die zonder grove fout worden aangegeven. De VERKOPER herinnert eraan dat leveringen aan overzeese departementen en gebieden evenals aan militaire adressen, resterende posten onmogelijk zijn. Indien een bestelling om technische of logistieke redenen in meerdere zendingen moet worden geleverd, worden er geen extra verzendkosten aan de KLANT in rekening gebracht. Aangezien de Brexit aan de gang is, behoudt de VERKOPER zich het recht voor om elke bestelling die in dit gebied wordt verzonden, aan te passen, in afwachting van de oprichting van de juiste transportservice, douaneaangiften en andere kosten die binnenkort worden gemaakt.

De KLANT wordt geïnformeerd dat de lijst met landen die bij de registratie wordt aangeboden alleen betrekking heeft op de continenten, leveringen aan de eilanden of gebieden die met het geselecteerde land worden gelijkgesteld, zijn niet mogelijk.

De verzendkosten voor de Europese Unie zijn inclusief de kosten van voorbereiding en verpakking, evenals de verzendkosten. Voorbereidingskosten en verzendkosten zijn vast. De VERKOPER raadt de KLANT aan om al zijn artikelen in één bestelling te groeperen. De VERKOPER mag twee of meer afzonderlijk geplaatste bestellingen niet combineren en voor elk van hen zijn verzend- en bezorgkosten van toepassing.